اخبار پزشکی

ساخت وبلاگ

در ایمپلنت دندان دیجیتال از مدل سازی کامپیوتر سه بعدی برای بررسی شرایط استخوان فک استفاده می کنند. چون عمل جراحی ایمپلنت دیجیتال به منظور ایجاد کمترین شکاف ممکن طراحی شده , درد به طور قابل توجهی نسبت به عمل جراحی ایمپلنت سنتی کاهش پیدا می‌کند.

نحوه کاشت ایمپلنت های دیجیتال تقریبا با ایمپلنت سنتی مشابه است. مراحل آن نیز مثل ایمپلنت استاندارد در سه مرحله انجام می گیرد.

مراحل ایمپلنت دندان

مراحل انجام این کار در سه فاز اصلی انجام میگیرد که در زیر به هر کدام از آنها اشاره می کنیم:

مرحله اول: ارزیابی

 مرحله اول شامل کشیدن دندان تا پیوند استخوان (در صورت لزوم) است. در صورتی که نیازی به پیوند نباشد ، به مرحله 2 می رویم. اگر پیوند استخوان لازم باشد ، مرحله اول 3 تا 6 ماه طول می کشد.

در سال اول از دست دادن دندان، استخوان با دو برابر سرعت از بین رفته و تحلیل می رود. همین موضوع باعث می شود که برای کاهش هزینه ایمپلنت دندان و کاهش مدت زمانی که کاشت ایمپلنت انجام می شود هرچه سریعتر قرار دادن ایمپلنت انجام گیرد.

 بنابراین اگر دندان خود را از دست داده اید ، بهتر است پیش از آنکه زمان زیادی بگذرد و قبل از نیاز قطعی به پیوند استخوان ، نسبت به دریافت ایمپلنت دندان اقدام کنید.

مرحله دوم: قرار دادن پایه ایمپلنت

در مرحله دوم ، پایه اصلی ایمپلنت توسط متخصص در استخوان قرار می گیرد. قرار دادن پایه ایمپلنت 1 تا 2 ساعت طول می کشد و زمان بهبودی 3 تا 6 ماه است.

مرحله سوم: قرار دادن تاج دندان

در مرحله سوم , دندان مصنوعی یا تاج روی پایه اصلی ایمپلنت قرار می گیرد. بین تاج دندان و پایه ایمپلنت یک اتصال دهنده به نام اباتمنت قرار داده می شود که وظیفه آن اتصال تاج به پایه ایمپلنت است.

اطلاعات بیشتر در مجله آنلاین ژاله ایمپلنت

اخبار پزشکی...
ما را در سایت اخبار پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ویر shafakade بازدید : 157 تاريخ : دوشنبه 29 فروردين 1401 ساعت: 5:44